14 April 2012

Kinda Chargrilled Lamb with Lemon 檸檬炙羊肉





  1. 700g diced lamb 羊肉
  2. 2 onions, peeled and cut into thin wedges 洋蔥
  3. 2 cloves of garlic, peeled and sliced 大蒜
  4. 1tsp cumin seeds or ground cumin 這中文很混亂我放棄
  5. 4tbsp olive oil 橄欖油
  6. Few sprigs of thyme 百里香
  7. 1 lemon 檸檬
  8. 170g hummus 鷹嘴豆泥



  • Place 1-6 in a deep roasting pan, toss everything together and set aside to marinate for 15 min to an hour.
  • Preheat the grill to its highest setting. Spread the lamb mixture in an even layer over the bottom of the grill pan. Season and sprinkle with thyme. Roughly chop the lemon and squeeze the juice over the lamb, then add the lemon pieces to the pan.
  • Place the pan under the grill, about 5cm away from the heat until the lamb is nicely charred on the outside and just pink in the middle.
  • Mix hummus and 2tbsp of pan juices, serve.
  • Or, roast the whole thing in a 200 degrees Celsius oven for about 20 min.

  • 把1-6混一混喇一喇醃十五分鐘到一個小時。
  • 開 Grill到最高溫,把羊肉混合物盡量攤平,撒上鹽,黑胡椒,百里香,檸檬汁和檸檬塊本人。
  • 肉放置於離火約5公分處烤給她外面熟可是裡面還是有點粉紅的。
  • 拿兩大湯匙的肉汁與鷹嘴豆泥混合,吃。
  • 如果懶惰的就直接拿去200度的烤箱烤20分鐘也就算了。


我承認我是懶人。十八第一次做這給我吃的時候,這傢伙乖乖的又是用 Grill 又是很小心的拿著肉夾翻來翻去的烤,肉塊尖角處有點焦香,外頭是漂亮的熟肉色,可是裡頭又充滿了肉汁,喔那味道是真的很不錯,畢竟那時候買了很嫩很嫩的羊肉,隨便烤一下就鮮嫩可口了,更何況還撒了檸檬百里香洋蔥等好物。可是我自己做的時候我從來沒有那個閒工夫坐在 grill 前頭烤肉。每次用 grill 我一定燒焦東西!所以我就食物丟一丟拿去烤箱也就算了...

可是....那味道也還不錯~(撇嘴)








4 comments:

Anonymous said...

不用加鹽嗎 XD

大煙 said...

阿呆.......

小火焰 said...

美食家都稱 cumin 為孜然?
不過我跟小茴香比較熟 :p

照片很美
200 度是攝氏?

我喜歡檸檬本人...

大煙 said...

所以我都不管他了太麻煩惹!太多人太多意見了我就隨便叫!(200 degrees celsius)